Založ si blog

Chyba mi. . .

Sedím na konári a je mi dobre. To bol celkom fajn film.
Sedím na parapete a nie je mi dobre. To je celkom nahovno realita.

Vyfukujem dym a dívam sa na lampu. Na tú moju, čo ju mám pod oknom a očarila ma vždy, keď sa v jej svetle zatrblietali vločky snehu. Alebo keď pod ňou ktosi slečne chrbát opieral o starú omietku a vyhováral sa na lásku. Dnes nesneží. A neopiera sa tam nik. Ani tá lampa už nesvieti, iba akosi ironicky bliká.

Citrónová voda v pohári chutí trpko. Kyslo. Divne. A mne sa pred očami dnes večer nemihajú vysmiate tváre našich detí. Iba mi zdiaľky zamávali, nedovidím na ne. Ale myslím, že sa nesmiali. Ani náš pes sa nepýta von a naša mačka nepôsobí lenivo. Všetko je inak, než som si túžila predstaviť. Možno som len nemala vypiť tú druhú kofolu… veľa bubliniek.

Apropóó, bublinky.
Je len málo vecí, o ktorých som skalopevne presvedčená, že sú na svete iba preto, aby ľuďom robili radosť.
A síce:
Balóny.
Bublifuky.
Koaly.
Šarkany.
Deky.
Trampolíny.
Zmrzlina.
Deti do 2 rokov.

Keď som bola ešte malá, myslela som si, že aj láska je len na to. Aby ľuďom robila radosť, lebo to sa má. Dnes som už veľká. A viem, že láska by mala byť len na to! Lebo ak to nespôsobuje radosť, nemôže to byť láska. Takže, ak človek miluje, je šťastný. Ak nie je šťastný, nemiluje. Ak miluje a nie je šťastný… tak mi rozumie.

Je mi v tom okne zima. Tá farebná štýlová mikina adidas na mojej stoličke už nie je moja. Preto si ju neoblečiem. Vrátim ju. Takú, aká bola, keď som ju dostala. Plná príbehov, zaschnutých stôp po slzách, filmových múz a potreby hriať. Mňa už nie. Ju možno áno. Alebo Jeho. Alebo aj Ich, veď bola putovná. Tak som si na ňu spomenula, ako tu tak sedím. Poznám niekoho, kto takto sedával. Dávno, strašne dávno. Možno si už nepamätá. Že bol priateľom. Na život a na smrť. Vybral si smrť, lebo je jednoduchšia. Nemal čas na kľučky.

Zatváram okno. Aby mi nezamrzli myšlienky, bola by ich škoda. Väčšina z nich patrí tebe. Tie, ktoré ma nútia stále sa zamýšľať, prečo tak málo ješ. S kým si, keď nie so mnou. Čo robíš ako prvé, keď sa zobudíš. Či si si zasa doma zabudol kľúče a potom meškal do práce. Či pre teba mali čerstvé ranné noviny, ktoré ešte trafikantka nedochytala a majú zlepené rohy…

Idem spať. Vytetovať si na vnútornú stranu viečok prianie, tuho zavrieť oči a dúfať, že sa splní. Je to jednoduché prianie. Máš plnú šálku mojej duše a trasú sa ti ruky. Rozlievaš. Nepremýšľaj, neobracaj, nededukuj.

Len si vezmi väčší pohár.

Moj prvy porod

21.09.2013

Ako v zivote kazdej zeny, aj u mna nastal cas naplnit svoj osud, ako sa pise v rozpravkach a tak po obcas nekonecnych a obcas i rychlo tecucich 9 mesiacoch prisiel den D aj na mna. V predtuche pribehov z mojho okolia som mala dohodnutu lekarku, co mi mala pichnut injekciu do chrbta, po ktorej malo byt vsetko uz len krasne a ruzove. Ale vsetko sa nakoniec skoncilo inak… Je 1.decembra a ja [...]

Posledna spomienka pred prazdninami

24.08.2013

Len dúfam, že sa na letisku nestratíme :))Aká som bola šťastná, keď som dneska naposledy pred odchodom vyšplhala na štvrté poschodie v škole. Fu. Lapila som dych a išla si upratať v skrinke. Aby sa tam knižky mali dobre ten týždeň bezo mňa. A aby im nebolo smutno, tak som im tam aj nejaké prihodila. Mikina na mňa smutne hľadela zavesená na klinci. Tak som si povedala, že [...]

Na hradzi : D

14.08.2013

Ruzove gumicky, ruzove kratasky, korcule strieborno ruzove..mlade tvaricky a isli sme..ved preco sa trochu nezasmiat pri pohlade na 40 rocne zenske, ked nadavaju manzelom, ze pozeraju na mlade baby?:Dviem, ze to cele vyznie sebavedome a pod..Ale tak, vsade sa takyto najdu, a je im uplne jedno ako dotycna vyzera, hlavne nech je mlada a vyzera nevinne..a my sme si z takychto chlapov dnes robili s [...]

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 37309x
Priemerná čítanosť článkov: 2665x

Autor blogu

Kategórie