Založ si blog

Moj prvy beh : )

Prečítala som knihu O čom hovorím, keď hovorím o behaní od Haruki Murakamiho. Chcela som na vlastnej koži okúsiť, o čom to ten Murakami hovorí. Začala som behať…

Bola som presvedčená o tom, že behať neviem. Neviem pri pohybe skoordinovať hornú polovicu tela s dolnou. Keby ste ma videli tancovať, bolo by vám jasné, ako to myslím. Možno sa niekto na mojom bežeckom štýle pobaví, ale skúsim to. Keď to dokázal Murakami, zvládnem to aj ja. Kým nezvládnem hodinový beh, nevzdám to. Prvý ranný beh netrval ani päť minút. Nevládala som dýchať. Fuuuu, kým sa dostanem ku celej hodine, mám čo robiť. Na druhý deň ráno som išla zas. Zabehla som o celé tri a pol minúty viac. Lepšie ako včera. Keď mi to takto pôjde ďalej, aj k hodinovému behu sa dopracujem. Nikdy by som nepovedala, že aj takéto malé zlepšenie vie takto potešiť. Behať som začala 02.05.2012. 01.06.2013, na Deň detí som si dala prvý bežecký darček. Vydržala som behať celú hodinu. Oproti necelým piatim minútam na začiatku som to za mesiac vybehala na hodinu. Nechcem sa chváliť. Konštatujem. Aj keď si myslím, že slušný pokrok. Snažím sa si tú hodinu držať. Viac sa mi do skorých ranných hodín nevojde. Aj tak do práce skoro stále meškám. Netreba to preháňať, aj keď ten ranný beh stojí za to. Na metre beh rátať odmietam. Zanevrela som na krokomer, ktorý som mala k dispozícii. Behala som ako divá a on mi stále ukazoval 470 m. Neverila som mu. Behať hodinu a nezabehnúť ani pol kilometra? Tak to teda nie. Nechávam ho doma. Nebude mi kaziť príjemný pocit z behu. Dnes mám trasu, ktorú zabehnem skoro každý deň. Hodiny ma už netrápia. Viem, že zabehnutie tejto trasy mi trvá približne hodinu. Včera som si kúpila prvú bezecka obuv. Značku pre istotu neprezradím. Nebudem robiť reklamu. V knihe Zrození k běhu som sa dočítala, že najlepšie sa behá bosej nohe. Možné to je, ale riskovať nebudem. Nikdy neviem, do čoho pri svojich bežeckých potulkách stúpim. Dnes som ich zabehla. Behali skoro samé. Za 53 minút som zvládla 7,90 km. Dnes som merala. Predsa len som tvor zvedavý. Musela som ranný beh skrátiť. Meškať do práce viac ako 30 minút si netolerujem. Ďalšia méta stanovená. 10 km za 60 minút. Držte palce.

Moj prvy porod

21.09.2013

Ako v zivote kazdej zeny, aj u mna nastal cas naplnit svoj osud, ako sa pise v rozpravkach a tak po obcas nekonecnych a obcas i rychlo tecucich 9 mesiacoch prisiel den D aj na mna. V predtuche pribehov z mojho okolia som mala dohodnutu lekarku, co mi mala pichnut injekciu do chrbta, po ktorej malo byt vsetko uz len krasne a ruzove. Ale vsetko sa nakoniec skoncilo inak… Je 1.decembra a ja [...]

Chyba mi. . .

04.09.2013

Sedím na konári a je mi dobre. To bol celkom fajn film.Sedím na parapete a nie je mi dobre. To je celkom nahovno realita. Vyfukujem dym a dívam sa na lampu. Na tú moju, čo ju mám pod oknom a očarila ma vždy, keď sa v jej svetle zatrblietali vločky snehu. Alebo keď pod ňou ktosi slečne chrbát opieral o starú omietku a vyhováral sa na lásku. Dnes nesneží. A neopiera sa tam nik. [...]

Posledna spomienka pred prazdninami

24.08.2013

Len dúfam, že sa na letisku nestratíme :))Aká som bola šťastná, keď som dneska naposledy pred odchodom vyšplhala na štvrté poschodie v škole. Fu. Lapila som dych a išla si upratať v skrinke. Aby sa tam knižky mali dobre ten týždeň bezo mňa. A aby im nebolo smutno, tak som im tam aj nejaké prihodila. Mikina na mňa smutne hľadela zavesená na klinci. Tak som si povedala, že [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 37285x
Priemerná čítanosť článkov: 2663x

Autor blogu

Kategórie